Co ze ścieżką rowerową przy nowej obwodnicy? Odpowiedź ZZDW nie pozostawia złudzeń

2025-09-15 15:20
Karol Szumny
2025-09-15 15:20

Przy nowej obwodnicy Gryfic, której budowa ma rozpocząć się w przyszłym roku, nie powstanie ścieżka rowerowa. Tę informację reporter SUPERPORTALU24 potwierdził w Zachodniopomorskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich. Pytali o to nasi czytelnicy, którzy z niecierpliwością wyczekują tej inwestycji.

Co ze ścieżką rowerową przy nowej obwodnicy?

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o kolejnym kroku w sprawie budowy drugiego etapu obwodnicy Gryfic. Podczas sesji Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego radni przyjęli uchwałę dotyczącą zmian w wieloletniej prognozie finansowej, dzięki czemu samorząd województwa przekaże nieco ponad 157 mln złotych na realizację tej inwestycji.

Czytaj więcej: Drugi etap obwodnicy Gryfic. Radni Sejmiku przyznali środki na budowę

Według założeń, brakująca część obwodnicy Gryfic ma powstać do końca 2027 roku. Cały odcinek to blisko 5,5 km. Rozpocznie się on na istniejącym rondzie drogi wojewódzkiej numer 110 w okolicach ulicy Niechorskiej, a zakończy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 109 na ulicy Starogrodzkiej. Pierwsze „wbicie łopaty” planowane jest na czerwiec 2026.

Mieszkańcy Gryfic z niecierpliwością wyczekują tej inwestycji. Będzie to przede wszystkim odciążenie ruchu tranzytowego i turystycznego. Nowy odcinek drogi wzbudza zainteresowanie także wśród lokalnych rowerzystów, którzy pytają, czy przy planowanej obwodnicy powstanie ścieżka.

„Interesuje mnie, czy została uwzględniona ścieżka dla rowerów, tak jak zrobiono przy obwodnicy w Trzebiatowie”, „Prosimy pomyśleć o ścieżce obok obwodnicy, podobnie jest obok obwodnicy trzebiatowskiej”, „Czy obwodnica powstanie bez ścieżki rowerowej jak jej pierwszy odcinek?” – pytali i zastanawiali się nasi czytelnicy.

O drogę dla rowerów na nowej obwodnicy zapytaliśmy Annę Radziwonowicz, rzeczniczkę Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie. Jak przekazała, nie ma takich planów.

- Przy obwodnicach nie buduje się ich często, bo tego typu trasa musi mieć ciągłość i cele podróży, np. ogrody działkowe, kąpielisko itp. Jeśli droga jest typowo tranzytowa i ma wyprowadzać ruch z miasta, to nie będą z niej korzystać rowerzyści. Wybiorą trasę krótszą, np. przez miasto albo typową trasę turystyczną, jak te, które budowane są w ramach Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego – poinformowała przedstawicielka ZZDW.


Na zdjęciu: projekt drugiego etapu obwodnicy Gryfic // materiał ZZDW

Komentarze (0)

Poznaj opinie mieszkańców.

CZYTAJ OPINIE I KOMENTUJ PONIŻEJ

Dodaj komentarz. Pamiętaj! Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!