Popalone telewizory i sprzęty domowe. Poszkodowani otrzymają odszkodowanie?

2021-08-10 10:16
Karol Szumny
2021-08-10 10:16

Wczoraj wieczorem doszło do poważnej awarii, która pozbawiła mieszkańców Płotów prądu. Część mieszkańców zgłasza, że wciąż nie mają dostępu do energii elektrycznej. Obecnie trwa wymiana słupa energetycznego i analiza zdarzenia.

Wczorajsza interwencja pogotowia energetycznego.

Wczoraj w późnych godzinach wieczornych doszło do wypadku. Ciężarówka uderzyła w słup elektryczny, w wyniku czego doszło do poważnej awarii prądu w całych Płotach. Część mieszkańców informuje, że mimo upływu tylu godzin, wciąż nie mają dostępu do energii elektrycznej.

Brak prądu to jednak nie jedyny problem, z którym zmagają się mieszkańcy Płotów. Kilkadziesiąt osób zgłasza niedziałające sprzęty domowe. Jest zatem możliwe, że w wyniku awarii doszło do poważnego zwarcia, które uszkodziło poszczególne urządzenia.

- Jeśli potwierdzimy sprawcę zdarzenia i będą wnioski klientów o odszkodowanie, wówczas będziemy występować do ubezpieczyciela sprawcy. Wszystko będziemy wiedzieć po dokładnym przeanalizowaniu tego wydarzenia. Obecnie trwa wymiana słupa energetycznego. Należy też zauważyć, że to nie Enea jest sprawcą. Ponadto, klient ma obowiązek zabezpieczenia układu elektrycznego przed takimi właśnie zdarzeniami mówi Tomasz Buchholc – dyrektor oddziału Enei w Gryficach.

Komentarze (12)

Poznaj opinie mieszkańców.

CZYTAJ OPINIE I KOMENTUJ PONIŻEJ

Dodaj komentarz. Pamiętaj! Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!

Aga

odpowiedz
10.08.2021 14:00

Bardzo chamska odpowiedź Pana dyrektora. Można tylko ubezpieczyć się od zdarzeń losowych. Można zakupić listwy zabezpieczające ale to tylko uchroni część naszych urządzeń. Nikt nie montuje zabezpieczeń przed licznikiem, nie rozbudowuje układu elektrycznego przez montowanie dodatkowych i drogich zabezpieczeń. Dobrze jest wyłączyć nasze sprzęty na czas burzy. Oczywiście Enea ponosi tylko odpowiedzialność, gdy ich pracownik zawini przy np. naprawianiu instalacji pod warunkiem, że to udowodnimy.

Aneta

odpowiedz
10.08.2021 13:58

Mam nadzieję, że poszkodowani odzyskają w całości straty, które ponieśli poprzez popalony sprzęt elektryczny w całym domu

Robert

odpowiedz
10.08.2021 23:39

A dlaczego ENEA nie ma zabezpieczeń przed puszczeniem do gospodarstw domowych w takich wypadkach na jednej fazie 450 V bo tyle weszlo mi do domu na 1 fazie i żeby nie było mam dowód że tyle poszło w sieć.

jarek

10.08.2021 23:39

niemozliwe 450v? Musialby pojsc duzo wieksze napiecie na wejscie transformatora, z ktoreego ty korzystasz. Poszkodowanych bylo by setki osob a nie tylko ty.

Piotr

odpowiedz
10.08.2021 19:43

ENEA Gryfice- „ poważna instytucja”, prawie pół roku czekam na odpowiedź odnośnie zmian danych których nie dokonałem. W „nagrodę” pięć miesięcy po rozwiązaniu umowy i demontażu licznika dostałem wyrównanie faktur za 3 lata. Co pan na to, panie dyrektorze?

Grzegorz

odpowiedz
10.08.2021 20:39

Niech ten Pan Buchholc poda przepis paragraf ustawę itp itd na jakiej podstawie mam obowiazek zabezpieczyć dom przed takim czymś

Wojtek

odpowiedz
10.08.2021 23:59

Brawo brawo panie Kierowniczku. Zamiast wspomóc ludzi to co ENEA wywalone aby kaskę do siebie. Brawoooo :(

Piotr

odpowiedz
10.08.2021 20:45

Wybudowalem dom w 2008 r i nie było takiego wymogu aby zabezpieczyc dom przed takimi zdazeniami, więc od kiedy to prawo działa w stecz Panie Buchholc ?

jarek

10.08.2021 20:45

zaloze sie, ze kaza wam sie kontakotowac z ubezpeiczycielm ciezarowki, bo to jej kierowca spowodowal cala sytuacje. Bravo enea

Jack Next

odpowiedz
11.08.2021 23:45

Oj Panie Buchholz czy jak tam pan się zwie jest zwykłym NIEUKIEM!!!Aby wypowiadać się w tym zakresie trzeba mieć kompetencje!A Pan na pewno ich nie ma !Taki z Pana " DEREKTOR" jak z KOZIEJ . . . . TRĄBA!!!Jak się Pan wkręcił na takie stanowisko!No.przeciez miało się kolesi!!!!Nieprawdaż?

Gal...

odpowiedz
12.08.2021 15:25

Przypominam wszystkim wdzięcznym że pan dyrektor jest radnym... w czasie wyborow postatajcie się przekonać wyborców jego okręgu jakim bezdusznym jest czlowiekiem...

Ewa

odpowiedz
10.08.2021 15:06

Gdzie trzeba się kontaktować s sprawie uszkodzenia sprzętu