Pracownicy sanepidu nie zadzwonią. Zmiany w kwarantannie i izolacji domowej

2020-11-17 13:37
Katarzyna Adamiak
2020-11-17 13:37

Uruchomiono ogólnopolską infolinię do kontaktu z sanepidem, zniesiono obowiązek wystawiania decyzji w formie papierowej, informację o nałożonej kwarantannie czy izolacji przekazuje automat, osoby z bliskiego kontaktu zakażony może zgłosić przez internet - poinformował GIS.

Fot. Shutterstock

"W ramach digitalizacji inspekcji wprowadzono zmiany. Istnieje ogólnopolska infolinia do kontaktu z sanepidem. Zniesiono obowiązek wystawiania decyzji w formie papierowej. Pracownicy inspekcji nie dzwonią już z informacją o nałożonej kwarantannie czy izolacji, robi to automat" - poinformował na Twitterze Główny Inspektorat Sanitarny.

+48 22 25 71 145 to nowy numer, z którego nadawany jest komunikat o objęciu kwarantanną osób, które znajdując się w bazie EWP i mają nałożoną kwarantannę. W przypadku pytań o COVID-19 albo wyjaśnienia statusu kwarantanny należy dzwonić pod numer +48 22 25 00 115.

W systemie informatycznym EWP (Ewidencja Wjazdu do Polski) Straż Graniczna zamieszcza informacje adresowe i kontaktowe osób powracających do kraju z zagranicy, objętych obowiązkową kwarantanną. System ten jest również wykorzystywany do przetwarzania danych innych osób podlegających obowiązkowej kwarantannie w związku z epidemią wywołaną zakażeniami wirusem SARS-CoV-2, a także osób podlegających izolacji w warunkach domowych, osób, w stosunku do których podjęto decyzję o wykonaniu testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2, oraz osób zakażonych tym wirusem.

"Dzięki integracji z ZUS nie ma obowiązku poświadczania kwarantanny pracodawcom. Nie trzeba oczekiwać na kontakt od sanepidu, bliskie kontakty osoba zakażona może zgłosić, wypełniając formularz https://gov.pl/web/gov/zglos-kwarantanne. Wprowadzono elektroniczny system obsługi obywateli - SEPIS" - podał w kolejnym komunikacie GIS.

Stworzony do obsługi Inspekcji Sanitarnej system informatyczny SEPIS, ma odciążyć pracowników sanepidu od wykonywania czynności, które zajmowały im bardzo dużo czasu.

Ponadto pracę inspekcji, jak poinformował GIS, "wspierają spółki skarbu państwa, żołnierze WOT, studenci".

Komentarze (6)

Poznaj opinie mieszkańców.

CZYTAJ OPINIE I KOMENTUJ PONIŻEJ

Dodaj komentarz. Pamiętaj! Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!

DUH

odpowiedz
17.11.2020 15:00

Za to będą dzwonić dzwony kościelne , i to coraz częściej

Brawo

odpowiedz
17.11.2020 18:34

Jeden nr telefonu na całą Polskę. Jeszcze raz brawo.

Aga

odpowiedz
17.11.2020 23:40

Informacja o kwarantannie z tego automatu doszła do mnie cztery dni od telefonu pani z sanepidu, która już wtedy nałożyła na mnie kwarantannę. Przy takim refleksie automatu to na pewno przybędzie zakażonych.

...

odpowiedz
18.11.2020 14:32

Automat dzwoni do mnie informując mnie ze jestem w izolacji gdzie tydzień wcześniej byłam na kwarantannie i test wyszedł ujemny, także niezły burdel tam mają.

Andre

odpowiedz
18.11.2020 19:07

W ostatni dzien kwarantanny informacja z automatu ze zostaje obiekty kwarantanna i mam dostosować się do zaleceń , mało tego okazało się że wogole nie ma mnie w systemie..firma nic nie wie ze jestem na kwarantannie a ZUS nawet nie raczy powiadomić...bo nie maja takiego obowiązku...Pytam sie : jeśli bylem na kwarantannie a nie bylo mnie w ewidencji to mam urlop wziąść! I dla ich widziemisie wdomu siedz bo tak sanepid nakaz uje??? Bur...l nie samowity Oni tego juz nie ogarniają ..

Halina

odpowiedz
18.11.2020 11:11

Po co są te rejestracje, jestem obecnie w Wielkiej Brytanii, tutaj również po przylocie byłam objęta kwarantanę. Żadnych zdjęć selfie, żadnych odwiedzin policji. A my żyjemy w dziwnym kraju, człowiek ma być wolny, jestem odpowiedzialna!!!